Uppdaterad!
Swish meddelade i månadsskiftet augusti/september om att tjänsten inte kommer vara igång detta år. Ytterligare ett hårt slag i e-handlarna som lagt ner stora pengar och resurser på att få igång tjänsten i sin e-handel.
Senaste tiden har Swish dragits med stora IT störningar på tjänsten där många kunder rapporterat in att de fått dubbla betalningar eller fått beloppet draget två gånger på sitt bankkonto.
På Swish facebook profil kan man läsa om många arga kunder som skriver av sig om sina problem och att Swish struntat i att informera eller på något sätt gå ut med information runt störningarna på tjänsten.
Swish meddelar på sin enda informationskanal att tjänsten Swish handel läggs ner på obestämd tid vilket får handlarna att rasa. Net On Net var den senaste stora e-handlaren som satsat stort på lanseringen av betalsättet Swish. Nu ser det ut som de får dras med många irriterade kunder och betalproblem.
Att inte Swish gått ut med bättre information och sättet de skriver på sin facebook samt arga kunders kommentarer om dubbelbetalningar, antyder till något större än bara IT störningar.
Oj vad tråkigt att höra. Jag tycker swish i olika webbshoppar har fungerat jättesmidigt. Vissa har i och för sig bara ett swish nummer men vissa har en riktig lösning som verkar vara automatisk.
Hoppas de startar upp Swish igen snart.
Tack för en underbar blogg, jag lär mig jättemycket av den!
/hälsningar Elisabet
Fan vad trist jag tyckte det var en skitbra lösning. Såg ditt inlägg när jag sökte på google efter varför det inte fungerade att handla på en shop.
hoppas de tänker om och fixar felen.
Tack för en skitbra blogg. För en som är teknikdum är det perfa att läsa här 🙂
Kennet